Kdz Ereğli Haber - Eregli FM Gazetesi

KESTANE KEBAP YEMESİ SEVAP

Uzm.Dyt.Deniz ÖZSAN

Tüm Yazıları

   Kış aylarının vazgeçilmezi kestane; tezgâhlardaki yerini hızlıca aldı. Kestane; şekeri, ezmesi derken sofralarımıza tat veren lif ve karbonhidrattan zengin bir meyvedir. C ve B grubu vitaminlerinden zengin ve bağışıklığımızı güçlendirir. İçerdiği flavonoidler sayesinde güçlü antioksidan etkiye sahip; kansere karşı doğal bir savaşçıdır. Demir, magnezyum, çinko ve potasyum gibi mineralleri içeren kestane; kalori açısından pek masum değil maalesef… 3 orta irilikte kestanenin kalorisi 1 dilim ekmeğe eşittir. Bu nedenle kilo vermek isteyenler ve şeker hastalarının dikkatli tüketmesinde fayda var. Yine B grubu vitaminlerden zengin olması ile ruh ve sinir sağlığı için doğal antidepresan bir besindir. Lif içeriği yüksek olan kestane; barsak sağlığımız açısından da olumlu etkiye sahiptir.

Nasıl pişirelim?

  Suda haşlama, fırınlama, ateşte kavurma gibi birçok pişirme yöntemi mevcut. Doğrudan ateş ile temas ederek pişirilen kestanenin;  yararlı etkisi ortadan kalkar. Ateş ile direk temas; bir besinin kanserojen etkisini ortaya çıkarır. Aynı şekilde saatlerce kavrulan kestanede de birçok vitamin mineral kayıpları olur. Bu nedenle en sağlıklı yöntem suda haşlama veya fırınlamadır. Günlük beslenme programınızda porsiyon kontrolüne dikkat ederek; sağlıkla tüketebilirsiniz. Bir ara öğün için bir çay bardağı kestane yeterli.

Sağlıklı ve formda bir kış geçirmeniz dileğiyle…

                                                                                                          Uzm.Dyt.Deniz ÖZSAN