Kdz Ereğli Haber - Eregli FM Gazetesi

GERÇEK BİR C VİTAMİNİ DEPOSU

Uzm.Dyt.Deniz ÖZSAN

Tüm Yazıları

Tam da mevsimi gelmişken; kividen bahsedelim istedim. Gerçek bir C vitamini kaynağı olan kivi aynı zamanda E,Bve A vitaminlerini içerir. 100 gramında yaklaşık; 100 ila 400 mg C vitamini bulunur. Magnezyum içeriği bakımından zengin; yüksek potasyum ve düşük sodyum miktarı ile meyveler arasında gözdedir.

Özellikle kış aylarında yaşadığımız solunum sistemi hastalıklarına karşı düzenli tüketildiğinde koruyucu kalkan görevi yapar. Bağışıklığımızı güçlendirir. Geçmişimize baktığımızda kivinin astım hastaları için nefes açıcı ve ağrı kesini olarak kullanıldığını görüyoruz. Yüksek antioksidan etkisi ile; kivinin solunum problemi yaşayan bireyler için faydası oldukça yüksektir. Özellikle bu dönemde çocuklarda sık sık görülen; geniz akıntısı, hapşırık, kronik öksürük gibi sorunlarda azaltıcı yönden etkilidir.

Olgunlaşmış kivinin içeriğinde arginin, glutamin ve asparagin aminoasitlerinin oldukça yoğun olduğu saptanmıştır.Arginin kan sulandırıcı etkisi; glutamin ise beyin ve sinir sitemi sağlığımıza olan olumlu etkileri ile ön plana çıkmaktadır.

Günde 1 adet kivi yemek;

- Kolesterol düşürücü,

- Kabızlık giderici,

- Strese ve depresyona karşı koruyucu,

- Bağışıklık sistemini güçlendirici,

- Solunum sistemi hastalıklarına karşı koruyucu,

- Görme gücünü iyileştirici,

- Çocuklarda beyin ve kemik gelişimini destekleyicidir.

Diyette Kivinin Yeri

  Bir orta boy kivi ortalama 60-65 kalori arasındadır. Yüksek C vitamini içeriği, metabolizma hızına olan etkisi ile ara öğünlerinizde bir orta boy veya iki küçük boy kiviyi rahatlıkla tüketebilirsiniz. Hem saydığımız faydalarıyla hem de kilo vermenize yardımcı olmasıyla kiviyi bu dönem evinizden eksik etmeyin.

Sağlıklı ve formda günler geçirmeniz dileğiyle…