Kdz EreÄŸli Haber - Eregli FM Gazetesi

Zonguldak’ta Yeni Kimlik Kartları Ne Zaman Dağıtılacak?

Zonguldak’ta Yeni Kimlik Kartları Ne Zaman Dağıtılacak?

Zonguldak İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Hüsamettin Erkınay yeni kimlik kartlarının 2 Ocak 2017 tarihinden itibaren verilmeye başlanacağını bildirirken, proje kapsamında belirlenen esasları da açıkladı.

İl merkezi ve 6 ilçe nüfus müdürlüğünün tüm teknik kontrolleri yapılarak yeni T.C Kimlik Kartı başvurularını almak üzere hazır olduğuna vurgu yapan Hüsamettin Erkınay, yeni kimlik kartlarının 10 yıllık kullanım süresi olduğuna da vurgu yaptı.

Kartların Polikarbon materyalden oluÅŸan, temaslı-temassız yonga içeren ve uluslararası standartlara uygun, en geliÅŸmiÅŸ güvenlik öğelerini içinde barındıran kimlik kartları olduÄŸuna dikkat çeken Erkınay, “vatandaÅŸa ait nüfus, fotoÄŸraf ve biyometrik verilerin, üzerindeki temaslı yongaya güvenli bir ÅŸekilde kaydedilmesinden sonra, yetkisiz kimseler tarafından içindeki verilerin yeniden üretilmesini ya da deÄŸiÅŸtirilmesini olanaksız hale getirecek ÅŸekilde tasarlanmıştır.” Dedi.

Zonguldak Ä°l Nüfus ve VatandaÅŸlık Müdürü Hüsamettin Erkınay’ın yazılı açıklaması şöyle:

Proje ile:

•         Kimlik kartı ile güvenli kimlik doÄŸrulaması yapılabilecektir,

•         Sahtecilikten kaynaklanan vatandaÅŸ maÄŸduriyeti önlenecektir,

•         E-Devlet kapsamında sunulan hizmetlere internetin bulunduÄŸu her yerden (ev, iÅŸ yeri vb.) kimlik kartı ile eriÅŸilebilecektir,

•         Kimlik kartı, vize muafiyeti olan ülkelere yapılacak seyahatlerde pasaport yerine seyahat belgesi olarak kullanılabilecektir,

•         Kimlik Kartı, elektronik imza olarak da kullanılabilecektir.

•         Kimlik kartı, kamu kurumlarının vatandaÅŸa yönelik sunacakları hizmetlerde elektronik iÅŸ süreçlerini destekleyerek bürokrasiyi azaltacaktır,

•         Yetersiz kiÅŸi doÄŸrulamasından kaynaklanan usulsüzlük, yolsuzluk ve mali kayıplar (sosyal güvenlik, saÄŸlık, sigorta, bankacılık vb.) asgariye inecektir.  

ÇAÄžRI MERKEZÄ°NÄ°N TELÄ° ALO 199  

Kimlik kartı başvurusu yurt içinde, Genel Müdürlük web portalı (https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr) üzerinden ya da Çağrı Merkezi (199) aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır. İlk defa kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile yapılır.

KAPALIZARFLI TESLÄ°M

On beş yaşını tamamlamış olanların şahsen son altı ay içerisinde, ön cepheden çekilmiş (arka fon renginin beyaz, alın,yüz ve çenenin açık olduğu) bir adet biyometrik fotoğraf ile başvurması gerekmekte olup, başvuru sahiplerinin sağ ve sol orta parmak izi, parmak damar izi ve el ayası damar izi biyometrik verileri alınır. On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf zorunlu olmamakla birlikte ancak talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenebilmesi mümkündür. Başvuru sırasında ayrıca T.C.Kimlik Kartlarının PIN kodlarını içen kapalı bir zarf teslim edilecektir.

ÜCRETSİZ DEĞİL

2017 yılı kimlik kartı bedeli; kanunî bildirim süresi dışında doÄŸum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 16 TL, deÄŸiÅŸtirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 16 TL ve kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 32 TL’dir. Kimlik kartı bedeli baÅŸvuru sırasında peÅŸin olarak tahsil edilir. (Alınan Kimlik Kartı bedeli karşısında herhangi bir makbuz veya alındı belgesi verilmez.) Yurt içinde 30 gün, yurt dışında 60 gün içinde bildirilen doÄŸum olaylarına iliÅŸkin olarak Kimlik Kartı baÅŸvurusunda bulunulması durumunda herhangi bir bedel alınmaz. Nüfus cüzdanı ibraz edilmemesi, yerleÅŸim yeri adresi bulunmaması ve On sekiz yaşını tamamlayanların; kimliÄŸini kanıtlayacak fotoÄŸraflı resmi belge ibraz edememesi durumunda yaptırılacak soruÅŸturma sonucuna göre baÅŸvuru alma iÅŸlemleri yapılacaktır.

GEÇİCİ KİMLİK KARTLI DÖNEM

DoÄŸum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı baÅŸvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kiÅŸinin talebi hâlinde, herhangi bir nüfus müdürlüğünce kimliÄŸini ispata yarayacak 10 gün geçerli geçici kimlik belgesi düzenlenerek ilgiliye teslim edilecektir. Kimlik kartı yurt içinde kiÅŸinin baÅŸvuru sırasında bildirdiÄŸi adrese PTT aracılığıyla gönderilecek olup, beyan ettiÄŸi adrese teslim edilemeyen kartlar baÅŸvuru sırasında belirttiÄŸi nüfus müdürlüğüne gönderilecektir. Bir ay içinde teslim alınmayan kimlik kartları imha edilmek üzere Genel Müdürlüğe iade edilecektir.

ÇALINTI BİLDİRİMİ YAPILMALI

Kimlik kartının kaybedilmesi veya çalınması durumunda çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekmekte olup, kayıp ve çalıntı bildirimi yapıldıktan sonra kimlik kartı iptal edilecektir. Biyometrik verilerin karşılaştırılması sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulundukları anlaşılanlar hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.

 

 

WHATSAPP Ä°HBAR HATTI 24-12-2019

gülücük0
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
  • EreÄŸli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
İlk Yorumu Siz Yazın!
Yorum Yazın

Canlı Radyo