Gündem 9 yıl 17 gün 19 saat önce 1383
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmaların, çeşitli bahanelerle sorumluluklarını yerine getirmemesinin tüketicileri mağdur ettiğini söyledi.
Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicilerin çarpma, kırılma, sıvı teması ve hırsızlığa karşı özellikle cep telefonları için kasko paketleri satın aldığını ancak olası hasar durumlarında hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtti.
Kasko şirketleriyle ilgili çok sayıda tüketici şikayeti olduğunu anlatan Ağaoğlu, "Geçtiğimiz yıl haziran ayına kadar bu şikayetleri hakem heyetleri alamıyor, mağdur tüketiciler mahkemelere yönlendiriyordu. Artık sigorta ihtilafları da tüketici kanunu kapsamına alındığından mağdur olan gerçek kişiler başvurularını tüketici hakem heyetlerine bedelsiz olarak yapabiliyorlar" diye konuştu.
Ağaoğlu, vatandaşların cihaz bedelinin yüzde 10’u civarında para ödeyerek kasko güvencesini aldıklarını vurgulayarak şöyle konuştu:
"Cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmalar, 100 başvurudan ancak 45’ini olumlu sonuçlandırarak tüketici mağduriyetine yol açıyor. Bu nedenle kasko yaptırıp da karşılığını alamayan tüketicilerin büyük bölümü tüketici hakem heyetlerine başvurarak mağduriyetlerin giderilmesi yönünde çaba sarf ediyor. Ancak çoğunlukla poliçede bulunan muafiyetler bölümüne takılarak sonuç alamıyorlar. Ortaya çıkan mağduriyetin küçümsenmeyecek orana ulaştı. Bundan dolayı tüketiciler muhakkak poliçelerini dikkatli okusunlar."
Firmaların yasal olarak cihaz bedellerini ödemeleri gereken sürenin 30 gün olduğunu hatırlatan Ağaoğlu, tüketici kanununa göre sigorta şirketleri ortaya çıkan hasarı 10 iş günü geçmesine rağmen gidermediği takdirde, tüketiciye benzer fonksiyonlara sahip bir cihaz verip mağduriyeti gidermesi gerektiğini dile getirdi.
- "Sistem yerine getirilmeyen vaatler gibi işliyor"
Ağaoğlu, sigorta şirketlerinin sıradan müesseseler olmadığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:
"Bunlar Hazine Müsteşarlığı denetiminde ve özel izinle faaliyet gösteren bir sektörün mensuplarıdırlar. Banka gibi güven müesseseleridir. Ancak tüketicilerin yarısından fazlasının hasarı çeşitli bahanelerle karşılanmıyor ya da aylar süren onarım süreci yaşanıyor. Sistem adete yerine getirilemeyen vaatler gibi işliyor. Bundan dolayı cihazlarına kasko yaptıracak tüketicilerin dikkat etmesi gereken dört husus var. Birincisi, tüketiciler poliçenin muafiyetler bölümünü iyi incelesinler. İkincisi poliçenin hangi sigorta şirketine ait olduğunu ve hangi acente tarafından düzenlendiğine baksınlar. Üçüncüsü mağduriyetle karşılaştıklarında mutlaka en kısa sürede sigorta şirketini ve acentesini yazılı olarak bilgilendirsinler. Sözlü bilgilendirmeler daha sonra kabul görmeyebiliyor. Mağduriyetleri giderilmediği taktirde ikametlerinin bulunduğu yerde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurarak haklarını arasınlar."