Kdz Ereğli Haber - Eregli FM Gazetesi

ÖZSAN, EREĞLİ FM’E KONUK OLDU!.

ÖZSAN, EREĞLİ FM’E KONUK OLDU!.

Ereğli’de, Uzman Diyetisyen Deniz Özsan Turan, sağlıklı yaşamda, sağlıklı ve dengeli beslenme düzeninin gerekli olduğunu bildirildi.


Özsan Turan, ilçede 91.7 frekansından yayın yapan Ereğli FM’de canlı yayın konuğu olduğu “Fikri Kapan’la Burada Konuşalım” programında, diyet, rejim, yaşamda spor, kilo vermenin yanı sıra kilo almanın yöntemlerini anlattı.
İnsanların beslenmelerinde dengeyi kurmaları halinde yaşamsal formlarını da koruyabildiklerini belirterek, “önemli olan 4 gruba ayrılan besinleri yeterli ve dengeli almaktır” dedi.
Son dönemlerde beslenmeye destek amaçlı vitamin ve minarelerin de teşvik edildiğini anlatan Özsan Turan, şunları söyledi:
“Bu tür kullanımlar özellikle orta ve ileri yaşta, menopoz dönemindeki bayanlar ile okul yaşındaki çocukların kullanımında çok yaygın. Vitamin ve minarelerdeki temel kaynak da besinlerimizdir. Beslenme düzeninizde eğer çeşitlilik kurallarına uyuyorsanız vitamin veya mineral supplementi almanıza gerek yok.  Bu konuda da balık yağı (Mega 3) çok fazla ön plana çıkıyor. Bunun sebebi de yapılan araştırmada Eskimoların kalp hastası olmamalarının, balık tüketimine bağlı olduğu belirtiliyor.”

’ÜÇ BEYAZ’IN SIRRI
Toplumda ’Diyet’ sözcüğünün yanlış kullanıldığına dikkat çeken Özsan Turan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Diyet, bireylerin ve toplumun beslenme biçimini hangi sıklıkta, hangi besinleri tükettiğini anlatmak için kullanılan bir terimdir. Diyet yapmak, ’bir şey yemiyorum, aç kalıyorum’ anlamına gelmiyor. ’3 Beyaz’ olarak isimlendirilen un, tuz ve şekerden uzak durulması şehir efsanesi haline gelmiştir. Bu üç madde de aslında vücudumuzun ihtiyaçları arasındadır. Yeterli ve dengeli miktarda, porsiyon kontrolü sağlandığında çok da zararlı değildir. Aşırısı ise her aşırı yapılan ve yenilen gibi zararlıdır.
Ekmek tüketimi de bununla benzerlik gösterir. ’Ekmek tüketmeyin’ uyarısı kesinlikle yanlıştır. Ekmeği yemediğinizde, vücudumuz yağ ve kas kaybediyor. Dolayısıyla ekmek yenilmeli ama sağlıklı olanı tercih edilmeli. Bunun için de tam buğday, çavdar, kepek türü ekmeklerin yenmesini öneriyoruz. Aslında ’beyaz’ olarak isimlendirilen ekmekle aralarındaki tek fark, Beyaz ekmeğin daha çabuk acıktırması söz konusudur. Bu da daha fazla besin alımınıza sebep olur.

RAMAZAN’DA DİYET
Ramazan Ayı’nın, diyet için çok daha önemli dönem olduğunun altını çizen Uzman Diyetisyen Deniz Özsan Turan, şöyle dedi:
“Ramazan Ayı, diyete başlanacak en güzel aylardan biridir. Bu ayda zaten besin alımınız kısıtlı oluyor. Uzun süre aç kalındığından da metabolizma hızı düşüyor. Sadece, iftar ile sahur arasını iyi değerlendirip, arada hafif bir öğün koyarsanız, çok daha rahat kilo verebilirsiniz. Ramazan’da vücutta sadece su ve kas kaybı olur, dolayısıyla yağ kaybı olmadığından Ramazan sonrası kilo alma yeniden hızlanabilir. Bunun için biz, diyet uygulayarak yağ kaybını da sağlıyoruz.”

HASTALIKLARDA DİYET
Özsan, insanların daha çok kilo vermeye yönelik kendilerine geldiğini ifade ederken, “bunun yanı sıra belirli hastalıklarından dolayı, kolesterolle ilgili ciddi sıkıntısı olan, tiroit bezleri düzgün çalışmayan kişiler de danışmanlık almak üzere geliyorlar. Bu gibi rahatsızlıklara yönelik beslenme programı düzenlemek için başvurabiliyorlar. Aynı zamanda kilo alma sıkıntı olan başvurular da oluyor” diye konuştu.

DİYET NFLASYONU!
Diyetin, kişiye özel olması gerektiğini, ortada ise adeta bir ’diyet bilgi kirliliğinin’ bulunduğunu anlatan Özsan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu bilgi kirliliği had safhaya ulaştı. Bu konularda, televizyonlarda duydukları ile bizim söylediklerimize yönelik danışanlarımız tarafından bize de sürekli sorular geliyor. Elbette tıp adına konuşamam, ancak uzmanlık alanında ciddi bir eğitim alan biri olarak beslen konusunda yorumda bulunabilirim. O nedenle kişiler de, izledikleri yada dinledikleri kişinin eğitimlerine dikkat etsinler.
Uygulanan diyet programına göre kilo vermek yada almak metabolizma ile bağlantılı. Bu konuda danışanlarımızın durumuna göre uygulama yapıyoruz. Bu doğrultuda gidilmesi halinde 3 yada 5 ay içinde istenilen seviyeye gelinebileceği öngörüsünde bulunabiliyoruz. Tabi kişinin bazı metabolik rahatsızlıkları durumunda bu süreler değişebiliyor. Bu arada diyet veya spor yaparken her gün tartılmak da doğru değil. Çünkü böyle durumlarda vücudu psikolojik strese sokuyorsunuz. Bu şekilde zayıflayamazsınız. Haftada bir aynı saatte, sabah aç karnına ve kıyafetler olmadan tartılmak gerekiyor. Eğer her gün tartılma alışkanlığınızdan vazgeçemiyorsanız, evde tartı bulundurmayın!

DİYETTE ÇEŞİTLİ GIDALARIN ÖNEMİ
Diyet uygularken yiyecek çeşitliliğinin de sağlanması gerekir. Her gün aynı besine dayalı beslenmek bir şey kazandırmaz, çeşitliliği sağladığınız sürece, o kadar metabolizmanız monotonluktan çıkar ve güzel kilo verirsiniz. Sabah akşam lahana çorbası veya yumurta yiyerek kilo verme çabası da çok yanlış. Çünkü vücudumuzun gereksinim duyduğu karbonhidrat, protein yağ, temel besin öğelerinin belli miktarlarda yeterli ve dengeli düzeyde alınması gerekiyor.

DİYET VE SPOR
Az az, sık sık beslenme diyetin temelini oluşturur. Sabah, öğle, akşam öğünlerinin aralarına küçük ve hafif atıştırmalar eklerseniz, vücudunuzun kan şekerindeki düzeni sağlamış oluyorsunuz. Kilo vermenin yüzde 70’i sağlıklı beslenme ise yüzde 30’u da egzersizdir. Beslenme düzeni olmadığı sürece yapılan spordan fayda görülemez. Dolayısıyla danışanlarımıza bu konuda ciddi önerilerimiz ve uygulamalarımız oluyor. Sporu, yaşam boyu yapacak bir şekle getirirseniz, kilonun korunmasında çok önemli yol alınmış olur. Ve her gün spor yapılması da yanlış. Vücuda izin verilmesi lazım. Her gün çıkıp, yürüyüş ve koşular yapılmaması gerekir. Birer gün ara ile yapılan spor daha faydalıdır. Bu sayede vücut ve kaslar da dinlensin ki yağ yakımı devam etsin. Tabi ki kilo korumada her gün yarım 30-40 dakika kadar düzenli yürüyüş yapılabilir. Günün her hangi bir zamanında, kendinizi iyi hissetmeniz durumunda yürüyüş yapabilirsiniz. İlla ki şu saatte yürüyeceğim diye bir zorlama yok. Tabi en sağlıklı olanı sabah saatleridir.”

OBEZİTEYE DİKKAT
Programın sonunda,  sağlıklı yaşam ve beslenme üzerine bazı tekrarlarda bulunan Uzman Diyetisyen Deniz Özsan Turan, obeziteye ise dikkat çekti. Özsan Turan, program yapımcısı ve sunucusu Fikri Kapan ile kurum çalışanlarına teşekkür etti.

WHATSAPP İHBAR HATTI 24-12-2019
EREYLİN 18-01-2019
Mobil Uygulama Banner

  • Ereğli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
gülücük0
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
ebru yüzbaşıoğlu

21 Haziran 2016 - 17:49

harika bir deyetisyen söylediği her kelimesini kesinlikle dikkate almalısınız ben deniz hanımın tecrübesine çok güveriyorum

Yorum Yazın