Kdz Ereğli Haber - Eregli FM Gazetesi

EREĞLİ FM'İN KONUĞU OLDU !

EREĞLİ FM'İN KONUĞU OLDU !

Uzman Diyetisyen Deniz Özsan`dan Ramazan`da sağlıklı beslenme tüyoları .


Uzman Diyetisyen Deniz Özsan, Ereğli FM’de yayınlanan ve Arzu Tekin’in hazırlayıp sunduğu “Arzu ile Devri Alem” programına konuk oldu.

“Ramazan’da sağlıklı beslenme” konulu söyleşi de konuşan Özsan, “İftar ve sahur arasının kısa olması nedeniyle çoğu bireyin sahura kalkmadan oruç tutması Ramazan’da yapılan en büyük hatalardan biri. Ramazan ayını sağlıklı ve kilo almadan geçirmek için sahur yaparak oruç tutmakta fayda var.” dedi.

ORUÇ DİYETE BAŞLAMAK İÇİN FIRSAT

Sahurda yeterli sıvı alımına dikkat edilmesi gerektiğini ve sahurda gün boyunca susatabilecek aşırı tuzlu ve yağlı besinlerden uzak durulması gerektiğini vurgulayan Özsan,  “3-4 bardak su tüketiminin yanında şekersiz hazırlanmış meyve kompostoları da sıvı ihtiyacını karşılamak için tercih edilebilir. Oruç, diyete başlamak içinde bir fırsattır Sonuçta mecburi bir iştah kontrolü sağlıyorsunuz. Sahurda tuz oranı yüksek olan besinler sizi susatır. Sahurda doğru tercihler yapılmalı. Sahur yapmayan boş mide de sizi olumsuz etkiler. İçeriğe dikkat edenler daha sağlıklı bir Ramazan geçirebilirler. İftar ile sahur arasında su içmek için susamayı beklemeyin.

İftarla sahur arası en az 8 bardak su tüketmek gün boyu susuz kalan vücudunuz için ideal olandır.” dedi.

NE ÇOK SICAK NEDE SOĞUK ÇORBA !

Orucu su ve hurmadan sonra  ne çok sıcak nede soğuk, ılık bir çorba ile açmak gerektiğini de söyleyen Özsan, “Köfte, et ve bunun gibi ana yemeğin yanında zeytinyağlı sebze iftarda fazla besin alımını önleyici faktör. İftarda pideyi de bir dilim ekmek büyüklüğünde tüketmeliyiz. iftar-sahur arasına ufak ara öğünler ekleyerek hem kan şekerinizin dengede kalmasını hem de kilo kontrolünü sağlamış olursunuz.” ifadelerini kullandı.

WHATSAPP İHBAR HATTI 24-12-2019

gülücük2
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
  • Ereğli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
İlk Yorumu Siz Yazın!
Yorum Yazın

Canlı Radyo