Kdz EreÄŸli Haber - Eregli FM Gazetesi

112 Acil Çağrı Merkezi, Hizmete Girdi!..

112 Acil Çağrı Merkezi, Hizmete Girdi!..

Düzce’de tüm acil çaÄŸrı merkezlerinin tek numarada toplanması amacıyla kurulan 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi, hizmete girdi.

112 Acil Çağrı Merkezini arayan vatandaşlar, itfaiye, sağlık, AFAD ve orman yangın birimlerine ulaşabiliyor.

ÇaÄŸrı Merkezi Müdürü Gönül Günaydın ÇabukoÄŸlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’de 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezlerinin, ilk önce Avrupa BirliÄŸi Konseyinin 1991’de aldığı bir kararla Avrupa BirliÄŸine üye tüm ülkelerde "112" numarasının tek acil numara olarak belirlenmesiyle kurularak devam ettiÄŸini söyledi.

Çabukoğlu, 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlüklerinin, ilin tüm mülki sınırlarını kapsayacak şekilde, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının tüm acil çağrılarının alındığı, sevk ve koordine edilmesi amacıyla oluşturulduğunu vurgulayarak, "Bu müdürlükler kapsamında, acil çağrı işlevleri o kurumlarda kapanarak buradaki merkez bünyesine alınıyor. Bu sistemle ASELSAN tarafından oluşturulan altyapı sistemi sayesinde kurumlara, kaç tane ihbar geldiği, gelen çağrıların ne sürede cevaplandığı ve kurumlara yönlendirilen çağrılar ışığında kurumların olay mahalline ne sürede yönlendirdikleri ve olay mahalline ne kadar sürede ulaştıkları ve tekrar kendi yerlerine döndükleriyle ilgili tüm bilgileri sistem üzerinden alabiliyoruz" diye konuştu.

Sistem sayesinde ayrıca sabit hatlardan ve GSM operatörlerindeki aramalarda konum bilgisine ulaÅŸabildiÄŸine dikkati çeken ÇabukoÄŸlu, bunun hayati önem taşıdığını, olay yerine ekiplerin daha kısa sürede ulaÅŸmalarına yardımcı olduÄŸunu bildirdi.

Çabukoğlu, birçok acil çağrı numarasının yanı sıra vatandaşların bütün bu acil numaraları aklında tutmasının mümkün olmadığına değinerek, "Vatandaşlarımız, bundan sonra 112 numarasıyla acil çağrıları ile herhangi bir konuda buradan yapılacak sevk ve yönlendirme imkanına kavuşacaklar. Bundan önce olaya müdahalelerde zaman uzaması sonucunda oluşan can ve mal kayıpları en aza indirgenmiş olacak" dedi.

- "Sistem asılsız çağrı ve ihbarların önüne geçiyor"

Türkiye’de acil çaÄŸrıların büyük oranının asılsız olduÄŸunu hatırlatan ÇabukoÄŸlu, "Bu sistem sayesinde asılsız ve gerçek dışı çaÄŸrılarda düşüş yaÅŸandığı gözlemleniyor. DiÄŸer kurumlar, acil çaÄŸrı karşılayıcılar tarafından, direkt olarak kendileriyle ilgili vakalara bakabiliyorlar. Bu onlar için büyük bir zaman kazanma oluyor" ifadesini kullandı.

- "Emniyet ve jandarma da sisteme dahil edilecek"

Çabukoğlu, merkezde şu an itfaiye, sağlık, AFAD ve orman yangın birimlerinin bulunduğunu anlatarak, şunları kaydetti:

"Ocak ayı sonlarında da emniyet ve jandarmanın acil çaÄŸrı numaraları yine kurumumuz bünyesinde olacak. Buradan hizmet alınabilecek. Buradan bütün kurumlara sevk ve koordinasyon saÄŸlanacak. Bundan sonraki süreçte vatandaÅŸlarımızın kafası karışmadan ’112 Tek ÇaÄŸrı Numarası’ adı altında, tüm acil çaÄŸrılara yönelik hizmetlerini buradan alacaklar. 2003 yılından bu yana yapılan bu çalışma içerisinde 21 ilde Acil ÇaÄŸrı Merkezleri bulunuyor. Sisteme geçen iki grup il bulunuyor. Ä°kinci grupta yer alan Düzce hizmet almaya baÅŸladı. Merkezimizde bir müdür, bir bilgisayar mühendisi, bir tekniker, 5 teknisyen, 6 idari personel ve 8 çaÄŸrı alıcı personel olmak üzere 22 personel hizmet vermektedir. DiÄŸer kurumlardan gelen personelimizle birlikte çeÅŸitli kademelerde çalışan toplam 72 personel bulunuyor."

WHATSAPP Ä°HBAR HATTI 24-12-2019

gülücük0
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
  • EreÄŸli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
İlk Yorumu Siz Yazın!
Yorum Yazın

Canlı Radyo