Kdz EreÄŸli Haber - Eregli FM Gazetesi

TÜKETİCİLERE KASKO UYARISI

TÃœKETÄ°CÄ°LERE KASKO UYARISI

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmaların, çeşitli bahanelerle sorumluluklarını yerine getirmemesinin tüketicileri mağdur ettiğini söyledi.

Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicilerin çarpma, kırılma, sıvı teması ve hırsızlığa karşı özellikle cep telefonları için kasko paketleri satın aldığını ancak olası hasar durumlarında hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtti.

Kasko şirketleriyle ilgili çok sayıda tüketici şikayeti olduğunu anlatan Ağaoğlu, "Geçtiğimiz yıl haziran ayına kadar bu şikayetleri hakem heyetleri alamıyor, mağdur tüketiciler mahkemelere yönlendiriyordu. Artık sigorta ihtilafları da tüketici kanunu kapsamına alındığından mağdur olan gerçek kişiler başvurularını tüketici hakem heyetlerine bedelsiz olarak yapabiliyorlar" diye konuştu.

AÄŸaoÄŸlu, vatandaÅŸların cihaz bedelinin yüzde 10’u civarında para ödeyerek kasko güvencesini aldıklarını vurgulayarak şöyle konuÅŸtu:

"Cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmalar, 100 baÅŸvurudan ancak 45’ini olumlu sonuçlandırarak tüketici maÄŸduriyetine yol açıyor. Bu nedenle kasko yaptırıp da karşılığını alamayan tüketicilerin büyük bölümü tüketici hakem heyetlerine baÅŸvurarak maÄŸduriyetlerin giderilmesi yönünde çaba sarf ediyor. Ancak çoÄŸunlukla poliçede bulunan muafiyetler bölümüne takılarak sonuç alamıyorlar. Ortaya çıkan maÄŸduriyetin küçümsenmeyecek orana ulaÅŸtı. Bundan dolayı tüketiciler muhakkak poliçelerini dikkatli okusunlar."

Firmaların yasal olarak cihaz bedellerini ödemeleri gereken sürenin 30 gün olduÄŸunu hatırlatan AÄŸaoÄŸlu,  tüketici kanununa göre sigorta ÅŸirketleri ortaya çıkan hasarı 10 iÅŸ günü geçmesine raÄŸmen gidermediÄŸi takdirde, tüketiciye benzer fonksiyonlara sahip bir cihaz verip maÄŸduriyeti gidermesi gerektiÄŸini dile getirdi.

- "Sistem yerine getirilmeyen vaatler gibi iÅŸliyor"

AÄŸaoÄŸlu, sigorta ÅŸirketlerinin sıradan müesseseler olmadığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:  

"Bunlar Hazine MüsteÅŸarlığı denetiminde ve özel izinle faaliyet gösteren bir sektörün mensuplarıdırlar. Banka gibi güven müesseseleridir. Ancak tüketicilerin yarısından fazlasının hasarı çeÅŸitli bahanelerle karşılanmıyor ya da aylar süren onarım süreci yaÅŸanıyor. Sistem adete yerine getirilemeyen vaatler gibi iÅŸliyor. Bundan dolayı cihazlarına kasko yaptıracak tüketicilerin dikkat etmesi gereken dört husus var. Birincisi, tüketiciler poliçenin muafiyetler bölümünü iyi incelesinler. Ä°kincisi poliçenin hangi sigorta ÅŸirketine ait olduÄŸunu ve hangi acente tarafından düzenlendiÄŸine baksınlar. Üçüncüsü maÄŸduriyetle karşılaÅŸtıklarında mutlaka en kısa sürede sigorta ÅŸirketini ve acentesini yazılı olarak bilgilendirsinler. Sözlü bilgilendirmeler daha sonra kabul görmeyebiliyor. MaÄŸduriyetleri giderilmediÄŸi taktirde ikametlerinin bulunduÄŸu yerde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Sigorta Tahkim Komisyonu’na baÅŸvurarak haklarını arasınlar."

WHATSAPP Ä°HBAR HATTI 24-12-2019

gülücük0
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
  • EreÄŸli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
İlk Yorumu Siz Yazın!
Yorum Yazın

Canlı Radyo