Nüfus Müdürlüğü’nden Vatandaşlara Çağrı
Nüfus Müdürlüğü’nden vatandaÅŸlara çaÄŸrı...
Zonguldak İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü tarafından Nüfus Müdürlüklerinde iş yoğunluğunun azaltılması amacıyla Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgelerinin E-Devlet üzerinden paylaşımı yapılmaya başlandığı belirtildi.
Ä°l Nüfus ve VatandaÅŸlık Müdürü Hüsamettin Erkin Ay, yaptığı yazılı açıklamada Nüfus Müdürlüklerinde iÅŸ yoÄŸunluÄŸunun azaltılması amacıyla KiÅŸi Nüfus Kayıt ÖrneÄŸi ve YerleÅŸim Yeri ve DiÄŸer Adres Belgesinin e-Devlet üzerinden paylaşımı yapılmaya baÅŸlandığı belirtti. Ay yaptığı açıklamada “Nüfus Müdürlüklerinde iÅŸ yoÄŸunluÄŸunun daha da azaltılması amacıyla Bakanlığımızın 180 Günlük Eylem Planına e-Devlet üzerinden; Aile (KiÅŸi, EÅŸ ve Çocukları, Nüfus Aile (KiÅŸi, EÅŸ, Çocukları, Anne ve Baba) Kayıt örnekleri ve Nüfus Olaylarının (DoÄŸum, Evlenme, BoÅŸanma, Ölüm, Kayıt Düzeltme, Velayet, Yer DeÄŸiÅŸtirme, Gaiplik, Vesayet, Tanıma, Soybağı) paylaşımının yapılması dahil edilmiÅŸtir. Yapılan çalışmalar 01 AÄŸustos 2017 tarihi itibariyle tamamlanmış ve ilgili nüfus kayıt örnekleri ve olaylarının e-Devlet üzerinden paylaşımı yapılmaya baÅŸlandı. 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına Ä°liÅŸkin YönetmeliÄŸin 151. Maddesinin 4. Fıkrası gereÄŸince e-Devlet kapısı üzerinden alınan belgeler, nüfus müdürlüklerinden alınmış resmi belgeler ile aynı hukuki deÄŸere sahip olup tüm resmi iÅŸlemlerde kabul edilmesi yasal zorunluluktur.
01 Mart 2017 tarihinden itibaren Bakanlık tarafından belirlenen fazla çalışma süresi 31 AÄŸustos 2017 tarihinde dolması nedeniyle Zonguldak Merkez ve diÄŸer Ä°lçe Nüfus Müdürlükleri normal mesai saati çalışma süresine (08:30-12:30; 13:30-17:30) geçmiÅŸtir” dedi.
İlk Yorumu Siz Yazın!