İŞİTME ENGELLİLER İÇİN 112 ÇAĞRI HİZMETİ
Trafik kazası, yaralanma, boğulma, yangın gibi acil durumlarda işitme engelliler de 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak çağrı yapabiliyor.
Her gün binlerce acil vaka çaÄŸrısı alan 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi, artık iÅŸitme engelliler için de hizmet veriyor. SaÄŸlık Bakanlığının, 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezini kullanamayan iÅŸitme engelliler için kurduÄŸu Engelsiz SaÄŸlık Ä°letiÅŸim Merkezi (ESÄ°M) Türkiye’nin dört bir yanından gelen çaÄŸrılara iÅŸaret diliyle cevap veriyor. Ä°ÅŸitme engelliler, iÅŸaret dili bilen personel sayesinde görüntülü görüşme yaparak, sıkıntıları hakkında bilgi veriyor.
Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi İletişim Daire Başkanı Cihan Nişancı AA muhabirine yaptığı açıklamada, işitme engellilerin sağlık hizmetlerine ulaşımlarını kolaylaştırma adına mobil ihbar hizmetini geliştirdiklerini söyledi. İşitme engellilerin mobil ihbar sisteminden ücretsiz yararlanabildiklerini ifade eden Nişancı, uygulamayı şöyle anlattı:
""Trafik kazası, iÅŸ kazası, yangın, yaralanma, boÄŸulma her türlü ihbar bu sistem aracılığıyla yapılabiliyor. ÖrneÄŸin, başına bir trafik kazası geldiyse hemen trafik kazası ikonunu tıklıyor. Ä°hbar sayfası açılıyor, buraya bilgi notu girebiliyor. En önemli özelliÄŸimiz olayın fotoÄŸrafını çekip çaÄŸrı merkezimize gönderebiliyor. ’Ä°hbar et’ dediÄŸi zaman da direKt komuta ekranımıza online olarak ihbarı yapan kiÅŸi bilgisi, ihbarın yaptığı konumu ve adresi ve fotoÄŸrafı ile beraber ekranımıza düşüyor. Bu da bizim ekiplerimizin iÅŸini kolaylaÅŸtırıyor."
NiÅŸancı, mobil uygulamanın en önemli özelliÄŸinin konum paylaÅŸma olduÄŸunu vurgulayarak, ihbarı yapan kiÅŸinin ’ihbar et’ tuÅŸuna bastığı zaman otomatik olarak komuta merkezine konumun düştüğünü söyledi.
İlk Yorumu Siz Yazın!