Kdz EreÄŸli Haber - Eregli FM Gazetesi

EHLİYET ALMAK ARTIK HİÇ KOLAY DEĞİL!

EHLİYET ALMAK ARTIK HİÇ KOLAY DEĞİL!

MEB, ehliyet alma kriterlerinde değişikliğe gitti. Buna göre ehliyet almak isteyen aday sürücüyü daha çetin bir süreç bekliyor.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) getirilen yeni düzenlemeye göre, yeni yılda ilk kez ehliyet alacakların gireceği direksiyon sınavlarında, kullandıkları aracın teknik özelliklerini yeteri kadar bilmeyen sürücü adayları başarısız sayılacak. Sürücü adaylarının sınava eklenen ilk 5 dakikalık sürede, aracın kaputunu açarak motor yağının, soğutma suyunun, ayrıca bagajdaki stepne ve krikonun yerini göstermesi, hatta lastiklerin havasına bakması zorunlu olacak.Sınav sırasında adaylardan ani fren yapmaları istenecek; yeni dönemde de adayların en çok zorlandığı geri geri iki duba arasına park etme kuralı da aynen geçerli olacak.


Orta Anadolu Sürücü Kursları ve eğitimcileri Federasyonu Başkanı Lokman Yıldırım, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, ilk defa ehliyet alacaklara yönelik direksiyon dersi sınavlarına 1 Ocak 2016 tarihinden geçerli olmak üzere eklenen yeni kuralları AA muhabirine anlattı.


Bakanlık tarafından ilgili yönetmelik uyarınca yeni Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Direksiyon EÄŸitimi Dersi Sınav Yönergesi’nin geçen hafta yayımlandığını, eski yönergenin yürürlükten kaldırıldığını bildiren Yıldırım, bu kapsamda direksiyon sınavları için yeni hükümlerin getirildiÄŸini belirtti. Yeni yılla direksiyon sınavlarının süresinin 30 dakikadan 35 dakikaya çıkarıldığını duyuran Yıldırım, sınava eklenen ilk 5 dakikalık sürede, adayların araç bilgisinin sorgulanacağını ifade etti.


Yıldırım, "Sınava eklenen bu 5 dakikalık süre, Avrupa Birliği üyesi ülkelerin direksiyon sınavlarında olduğu gibi adayın araca binmeden önceki heyecanını azaltmaya ve aracı tanımasına dönük bir uygulama olarak yönergeye eklenmiş durumda" ifadesini kullandı.


Yıldırım, yeni yönergeye göre sürücü adaylarına, araç bilgisi sorgulama bölümünde yöneltilecek soruları şöyle özetledi:


"Lastiklerin havasına bakacak, aracın el ve ayak fren sistemlerini gösterecek, aracın bütün lambalarını açıp kapatacak, yağ ve su göstergelerini kontrol edecek, hangi durumlarda tehlike olduğunu bilecek. Sinyal ikaz ışıklandırmalarını çalıştıracak. Aracın kaç vitesli olduğunu bilecek. Gaz ve debriyaj pedallarını, akünün yerini gösterecek. Yakıt göstergesindeki yakıt durumunu, direksiyon kumandalarını (uzun/kısa far, sinyal kolu ve silecek kolu) bilecek. Araç kaputunu açacak ve motor yağı, soğutma suyu konma yerini bilecek. Araç bagajını açacak ve stepne, kriko, reflektör, ilkyardım çantasını gösterecek. Dikiz aynalarının ayar yerini ve ayrıca cam sileceklerinin suyunun konulma yerini bilecek."


Lokman Yıldırım, yeni düzenlemeyle direksiyon sınavlarına baÅŸlar baÅŸlamaz araç bilgisini sorgulamaya iliÅŸkin 14 sorudan 5’ine hatalı yanıt verenin sınavına son verileceÄŸini duyurdu. Sürücülerin kullandıkları aracı tanımalarının önemine iÅŸaret eden Yıldırım, "Daha önceki sınavlarda böyle bir sorgulama yapılmıyordu. Adaylarımız, direkt arabaya binerek sürüş aÅŸamasına geçiliyordu. Bakanlığın sınavın ilk 5 dakikasında yapılacak bu düzenlemeden oldukça memnunuz. Aday açısından da bu eÄŸitimin faydalı olacağını düşünüyoruz. Adayın 5 hatalı yanıt verdiÄŸi anda sınavı sonlandırılarak yeniden baÅŸvuru yapması istenecek" bilgilerini paylaÅŸtı.


Adaylar, sürüş alanında "ani fren" yapacak


Yeni sınav yönergesinde de adayları en çok zorlayan "tek hamlede iki duba arasına geri geri park etme" kuralının aynen geçerli olacağını ifade eden Yıldırım, bu kural için dubalara standart getirildiÄŸini açıkladı. Yıldırım, dubaların yaklaşık boyunun en az 100 santimetre olarak belirlendiÄŸini belirterek, böylece geri manevrada saÄŸ ve soldan dubaları daha rahat görme imkanının saÄŸlanacağını söyledi. Yıldırım, sınav sırasında adaylara sürüş parkurunda ani fren yapma zorunluluÄŸunun getirildiÄŸini de bildirdi.- Stop etme hakkı 2’ye çıktı. Daha önce direksiyon sınavlarında adaylara bir kez stop etme hakkı verilirken, yeni düzenlemeyle stop etme hakkının 2’ye çıkarıldığını kaydeden Yıldırım, "Kalkışta bir kez stop hakkı devam ediyor. Rampa gibi yerlerde iki kez stop etme hakkı da yeni yönergeyle tanınmış oldu" dedi.


"Trafik adabı" dersi zorunlu oldu


Yeni düzenlemelerin trafikteki hataları en aza indirmede büyük yararlar getireceğinin altını çizen Yıldırım, şu değerlendirmelerde bulundu:


"Avrupa’ya direksiyon sınavlarında sistem aktarabilecek düzeye geldiÄŸimizi düşünüyorum. Bu nedenle Milli EÄŸitim Bakanlığına, bu kurallara destek veren sivil toplum kuruluÅŸlarına teÅŸekkür ediyorum. Son iki yılda ehliyet sınavlarında çok büyük bir olay baÅŸardık. Aslında ehliyet sınavlarında bir çığır açıldı. Bundan sonra Türkiye’deki trafiÄŸin güvenli olacağını, güvenli ÅŸekilde insanların araçlarını kullanabileceÄŸini anlatabiliriz. Bu düzenlemelerle birlikte en çok toplum olarak kaybettiÄŸimiz noktalardan biri trafikte sabır, hoÅŸgörü ve anlayışsızlıktı. Milli EÄŸitim Bakanlığı, sürücü kurslarına 4 saatlik ’trafik adabı’ isimli bir ders zorunluluÄŸu getirdi. Bu dersle birlikte trafikte hırçın davranışları, hoÅŸgörüsüzlükleri ortadan kaldırarak trafik kültürünü içselleÅŸtiren sürücüler yetiÅŸtireceÄŸimize inanıyoruz."


Yıldırım, bakanlığın aralık ayındaki düzenlemesiyle direksiyon sınavlarının otomatik vites araçlarla da yapılmasına imkan tanındığını dile getirerek, "Özellikle bayan sürücülerin bu konuda talepleri vardı. Tabii erkek adaylardan da zorlananlar oluyordu. Otomatik vitesli ehliyet alanlar, manuel vitesli araçları kullanamayacaklar. Bu kiÅŸilerin ehliyetlerinde ’B otomatik’ ibaresi olacak. EÄŸer manuel araç kullanırlarsa ceza alacaklar" ÅŸeklinde konuÅŸtu.

WHATSAPP Ä°HBAR HATTI 24-12-2019

gülücük0
hayran0
şaşkın0
üzgün0
kızgın0
  • EreÄŸli FM Mobil Uygulamalarımız Yenilendi!
    Hemen Deneyin!
İlk Yorumu Siz Yazın!
Yorum Yazın

Canlı Radyo